I když je běžné, že si v každodenním životě kupujeme nějaké to zboží, tak stále mezi námi existují tací, kteří jej neumí reklamovat. Jestliže si například pořídíte mobilní telefon, který budete chtít v pozdější době reklamovat, protože nikdy nevíte, co se může stát, je potřeba vědět, jak na to.
Je důležité mít na paměti, že když už si objednáte nějaké to zboží a to například oblečení, nesmíte jej nosit, pokud jej chcete vrátit. V tomto případě by vám nepomohla ani lhůta dvou týdnů na vrácení zboží.
Umět něco reklamovat je velmi šikovné, protože pokud například na Vánoce vybere špatný dárek, díky reklamaci jej můžete vrátit a pořídit něco nového. Věřte nebo ne, ale obchodníkům se přes Vánoce v obchodech nezastaví dveře, protože lidé chodí spoustu věcí reklamovat.
Je ale možné, že u reklamace můžete selhat a nebude vám zboží vzato na vrátku. Abyste něčemu takovému unikli, je potřeba znát veškerá svá práva.
Důležité je vědět, že Občanský zákoník neřeší stejným způsobem zboží, které je pořízeno přes internet a mobilní telefon, který byl zakoupen v kamenném obchodě.
Jestli existují informace, které by měl znát každý spotřebitel při nákupu zboží ale hlavně při reklamaci, pak jsou to tyto:
Zboží je vratné a to bez jakéhokoliv důvodu. Jestliže vychází poslední ze dnů na svátek či víkend, lhůta končí až v další pracovní den.
Lhůta čtrnácti dní běží od chvíle, kdy si zboží převezmete. Nikdy tedy ne od zakoupení, jak si až do dnešního dne někteří myslí.
Jestliže vás daný prodejce neupozornil na to, že je možné odstoupení od dané smlouvy, dá se od ní ustoupit až po dobu jednoho roku.
Zboží je možné vyzkoušet, ale nesmí být použito, jinak by vám jej prodejce nemusel přijmout.
Pamatujte na to, že byste si vždy měli nechávat kopie dokladů.
Existuje ale i zboží, které vrátit nelze. Může to být rezervace ubytování nebo nákup video nahrávek.
Při nákupu zboží vždy dávejte velký pozor na to, jaké zboží nakupujete a hlavně jak jej nakupujete. Způsoby reklamace se bohužel mohou lišit.