Velký třesk
Všichni jsme zaregistrovali poplašnou zprávu, které proběhla všemi informačními médii. Velké světové servery, ze kterých čerpaly stránky s online seriály, pod tlakem žalob od společností Netflix a HBO definitivně podlehly a ukončily svou činnost. To se samozřejmě dotklo i českých a slovenských stránek pro bezplantné sledování seriálů, které z minuty na minutu uveřejnili místo oblíbeného obsahu strohou zprávu, že provoz byl z výše popsaných důvodů ukončen. Lidé začali být především na sociálních sítích hysteričtí, psali petice a dožadovali se svých oblíbených seriálů zpět. Jaký to má ale skutečný význam a nebyla toto pouze první vlaštovka z příslovečného hejna dalších žalob a utužení autoských práv?
Koruna ke korunce
Obecně mohu mluvit čiště ze zkušenosti z tuzemského trhu, ale dokáži pochopit pocit obou stran. Jedna strana pochopitelně očekává, že veškerý obsah a služba kterou poskytují, bude zpoplatněna. Koneckonců se nejedná o charitativní společnosti. Na druhé straně ovšem stojí konzument, který nejenom, že je „požírán“ koncesionářkými poplatky za televizní a rádiové vysílání, ale také aby mohl sledovat slušný průměr, musí zaplatit nemalé poplatky za balíčky společností poskytující nadstandardní televizní kanály. A pak je tu samozřejmě situace, kdy se chce podívat na seriál od Netflixu či HBO a musí opět zaplatit další poplatek.
Být dostupnější
Nechci teď tvrdit, že vše má být za symbolickou cenu nebo zadarmo. Nicměné tlak a neustále navyšování cen ve všech odvětích, přivádí konzumenty do ekonomické tenze a proto raději zariskují a vyhledávají pirátské služby. Obecně by se poskytovatelé měli zamyslet na svou cenovou politikou a např. v s ohledem na situaci s Neflixem a HBO se pokusit dojít ke konsenzu a vytvořit společný balíček s národnimi společnostmi jako je O2, aby lidé měli dostupnější službu jak cenově, tak technicky.